Inspiracją dla nowego konceptu Inglot zarówno w kontekście układu sklepu, jak i wykorzystanych materiałów oraz kolorystycznych akcentów stała się kobieca "twarz" i wszystkie aspekty jej dotyczące - od pielęgnacji, niezbędnej bazy pod makijaż, po kolorowe kosmetyki, które podkreślają indywidualność każdej klientki. Cały koncept i wszystkie założenia dotyczące zaopiekowania potrzeb konsumentów, stworzenia przyjaznych zakupowych ścieżek i w pełni klientocentrycznej strategii CX zostały opracowane w oparciu o proces badawczy, mapujący realne konsumenckie praktyki i weryfikujący wynikające z nich oczekiwania w stosunku do marki, procesu zakupowego, czy wyglądu przestrzeni sprzedaży. Pozyskane w toku badań jakościowych i ilościowych insighty, stały się podstawą dalszej pracy architektów biura Schwitzke Górski i na każdym etapie projektu służyły jako wsparcie i ugruntowanie podejmowanych decyzji.
Projekt miał na celu zaspokojenie potrzeb zarówno stałych, dojrzałych klientek marki, jak i młodych kobiet, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z kosmetykami, nabywają nowe kompetencje w obszarze makijażu, czy po prostu eksplorują dostępne na rynku możliwości. Biuro skupiło się na elementach fundamentalnych dla każdej kobiety: bazie pod makijaż i dobrym podkładzie. Te podstawowe produkty, niezbędne w każdej kosmetyczce, zostały podkreślone w finalnym koncepcie salonu.